понедельник, 19 апреля 2021 г.

 20.04.21 р

МАТЕМАТИКА

Таблиця множення числа 7.

 

Користуючись конспектом уроку ( конспект додається нижче) зробити всі завдання, які є в конспекті письмово та усно.

 

Тема. Таблиця множення числа 7. Обчислення значень виразів на дві дії різного ступеня.

Мета: ознайомити учнів з таблицею множення числа 7; формувати вміння розв’язувати задачі; розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, математичне мовлення, творчі здібності; виховувати уважність.

Обладнання: конспект, підручник, унаочнення по темі, таблиця множення на 7, казковий герой – Їжак.

        Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

   І. Організаційний момент

Дзвоник знов сигнал нам дав:

Працювати час настав!

Тож і ви часу не гайте,

Працювати починайте.

     ІІ. Актуалізація опорних знань

1.     Перевірка домашнього завдання.

Перевірка знань роботи з годинником.

2. Усна лічба

 Гра «Мовчанка»

12: 6 = (2)                   30 : 6 = (5)           

24 : 6 = (4)                  48 : 6 = (8)

42: 6 = (7)                   36 : 6 = (6)          

54 : 6 = (9)                  18 : 6 = (3)

Гра «Угадай приклад»

-          Картка з відповіддю із таблиці множення числа 6, діти мають згадати приклад.

-         (12, 18, 24, 30, 36, 42, 48, 54)

6 · 2 = 12                     6 · 4 = 24      

6 · 6 = 36                     6 · 8 = 48

6 · 3 =18                      6 · 5 = 30       

6 · 7 =42                      6 · 9 = 54

 Усне розв’язування задачі.

-         Дівчинка купила 15 зошитів у клітинку і 5 зошитів у лінійку. У скільки разів більше зошитів у клітинку купила дівчинка?

3. Хвилинка каліграфії з логічним завданням.

-          Числа 6, 12, 18, 19, 24, 30 , спишіть їх каліграфічно у зошит. Визначте, яке число зайве і підкресліть його. Потрібно пояснити, чому воно зайве. (Число 19 зайве тому, що воно непарне, а всі інші парні, і тому, що кожне наступне число більше від попереднього на 6.)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

-         Сьогодні на уроці ми складемо таблицю множення числа 7.

-         Здавна число 7 уважали священним і щасливим числом. Згадайте, в назвах яких казок згадано число 7 («Білосніжка і сім гномів», «Вовк і семеро козенят», «Казка про мертву царівну і сім богатирів»)

-         А чи знаєте ви такі прислів’я?

Сім разів відміряй, один – відріж.

Семеро одного не чекають.

  Майже, всім вам відомі такі вирази:

                                  7 чудес світу, 7 днів тижня,

                                   7-ро одного не чекають,

                                    7 нот, 7 кольорів веселки,

                                     Вовк та 7-ро козенят.

Скільки сімок ми згадали?

                                          (7+7+7+7+7+7=42)

-         Як називаються числа при додаванні? (Доданок, доданок, сума)

-         Чим цікавий цей вираз? (в ньому всі доданки однакові)

-         А як по іншому його можна записати? (множенням: 7 · 6)

-         А якби серед сімок була одна “5”. Чи можна його було б замінити множенням? (Ні)

-         Чому? (бо множення - це додавання однакових доданків)

-         Ми сьогодні продовжимо знайомитись з табличним множенням і складемо наступну таблицю.

-         Хто здогадався, яка це буде таблиця? (Таблиця множення числа 7)

-         І ми не тільки складемо таблицю множення 7, а й будемо знаходити значення різних виразів, порівнювати їх і розв’язувати задачі.

 ІV. Вивчення нового матеріалу

-         1)Складання таблиці множення на 7 за сталим першим множником

-         Скільки буде 7 · 2? (14)

-         Чому? (7+7=14)

-         Скільки буде 7 · 3? (21)

-         Чому? (7+7+7=21)

-         Скільки буде 7 · 4? (28)

-         А чому? (бо 7 +7+7 +7 =28)

-         Скільки буде 7 · 5? (35)

-          Чому? (7 +7 +7 +7 +7 =35)

-         Скільки буде 7 · 6? (42)

-         Чому? (7 +7 +7 +7 +7 +7 =42)

-         Скільки буде 7 · 7? (49)

-         Чому? (7 +7 +7 +7 +7+7+7 =49)

-         Скільки буде 7 · 8? (56)

-         Чому?(7+7+7+7+7+7+7+7=56)

-         Скільки буде 7 · 9? (63)

-         Чому? (7+7+7+7+7+7+7+7+7=63)

 Первинне закріплення

-         Учні, уважно розгляньте таблицю множення числа 7.

-         Що цікавого ви помітили? (Що кожен наступний результат таблиці множення відрізняється від попереднього на 7.)

-         Які рівності вам знайомі?(   2·7=14,  3·7=21,  4·7=28,  5·7=35,  6·7=42)

 V. Закріплення вивченого матеріалу.

1.     Робота в зошитах. ( письмово)

-          Нагадую учням писати акуратно, користуватися таблицею множення числа 7.

                                

            7 * 2 – 2 =                     7* 6 + 7 *8 =     

            7 * (6 : 2) =                   7 * 9 – 25 =

 7  *  4 +2 =                      7 * 7 – 7 * 5 =    

 21: 3 * 5 =                      39 + 7 *8 =

-          Переходимо до виконання  наступного завдання.

Поставити знаки( ˃  ˂    =) між виразами.

2 *7     7 * 2                       7 * 7      50             

7 * 2    7 + 7                       35 : 5     20 : 5

7* 9      56                          3 * 7      3 * 6       

Фізкультхвилинка

Щось не хочеться сидіти,

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись,

Руки вгору, руки в боки

Вище руки підніміть,

А тепер їх опустіть,

І спокійно опустіть.

Плесніть, діти, кілька раз.

За роботу, все гаразд!

 2.Робота над задачею (усно)

-         Якщо рік високосний, то у лютому рівно 4 тижні. Скільки днів у лютому?

-         Про що йдеться у задачі? (Про лютий місяць)

-         Скільки тижнів у лютому? (У лютому 4 тижні)

-         Скільки днів має тиждень? (Тиждень має 7 днів)

-         Про, що запитується у задачі? (Скільки днів у лютому?)

-         Знаючи, що один тиждень має 7 днів, а у лютому рівно 4 тижні, то можемо знайти? (Скільки днів у лютому)

-         За допомогою якої дії ми це дізнаємося? (За допомогою дії множення)

-         Отже, яка дія?

7    *    4 = 28 (дн.)

-         Яка буде відповідь до задачі? (Відповідь: у лютому 28 днів.)

3.Робота над задачами (письмово)

         1)Маса однієї індички становить 5 кг. Скільки важать 7 таких індичок?

 

         2)Олесь купив 7 зошитів по 3 грн і ручку за 4 грн. Яка вартість покупки?

 V.  Підсумок уроку.

-         Яку таблицю множення ми вивчили на сьогоднішньому уроці? (Таблицю множення на 7)

-         Які завдання ми виконували?( Задачі, вирази)

 VІ. Домашнє завдання

Вивчити таблицю множення числа 7.

https://www.youtube.com/watch?v=7_wfLjk1c7s

 

УКРАЇНСЬКА МОВА

Досліджуємо мову твору.

Підручник с. 73.

Завдання 1( усно)

Завдання 2 ( усно)

Завдання 3 ( письмово). ПРИГАДАЙ! Що таке корінь?  Як позначається корінь? ( Корінь – це спільна частина споріднених слів)

Завдання 4 ( письмово) ПРИГАДАЙ! Що таке синоніми? Ми говорили на попередніх уроках.

Завдання 5( письмово).

Завдання 6 ( усно)

Поясніть значення виразу: затамувати дух.

варіанти відповідей

 втратити бадьорість, віру в свої сили.

припинити дихати від сильного хвилювання.

дуже сварити.

 

Поясніть значення виразу: дати духу.

варіанти відповідей

 втратити бадьорість, віру в свої сили.

припинити дихати від сильного хвилювання.

дуже сварити.

 

Поясніть значення виразу : дух упав.

варіанти відповідей

 втратити бадьорість, віру в свої сили.

припинити дихати від сильного хвилювання. 

дуже сварити.

ЯДС

Подорожі в минуле України.

Підручник с. 86

Завдання 1 – 3 ( усно)

https://www.youtube.com/watch?v=cV6vuj3EVYU

Золоті Ворота в Києві.


Золоті ворота з'явилися за часів Ярослава Мудрого. Були споруджені приблизно в 1017-1037рр. Золоті ворота були важливим елементом в оборонній
системі стольного граду. Ворота були головним входом в місто. У верхній частині Золотих воріт, згідно з указом Ярослава Мудрого, була зведена маленька церква Благовіщення. Час не пощадив цей знаменитий історичний пам'ятник і стіни його почали поступово руйнуватися, але вдалося відновити і зберегти дану архітектурну спадщину, сьогодні ми можемо побачити реконструйовані Золоті ворота, які зберегли свою велич і красу.  


Як урочище Гончарі-Кожум’яки забудовували: від часів княжих і до сьогодні.


Гончарі — історична місцевість. Розташована вздовж Гончарної вулиці. Відома з часів Київської Русі як поселення ремісників-гончарів (їхні цехи існували тут до початку XIX століття).
Кожум'яки — історична місцевість. Простягається вздовж вулиць Кожум'яцькоїВоздвиженської (частини вулиці) і Дегтярної. Назва — від ремісників-кожум'як, які населяли її з часів Київської Русі. Увічнена в давній легенді про Микиту Кожум'яку, який урятував киян від загибелі, здобувши перемогу у двобої зі змієм-людожером (символ кочовиків — ворогів Русі).

НОВІТНЯ ЗАБУДОВА

ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ

Аплікація « Котики – воркотикице вербовий цвіт.

https://www.youtube.com/watch?v=DHF1Xv1TpVM


Комментариев нет:

Отправить комментарий