четверг, 8 апреля 2021 г.

 

09.04.21р.

     УКРАЇНСЬКА МОВА ( ЯДС)

  Як тварини з’являються на світ.

Мета:

• формування предметних компетентностей: ознайомити учнів зі змінами, що відбуваються в житті звірів навесні; формувати вміння правильно поводитися в природі; розвивати вміння встановлювати причинно-на-слідкові зв'язки, пізнавальний інтерес; виховувати любов до природи, інтерес до життя тварин;

• формування ключових компетентностей: спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами; уміння навчатися впродовж життя; компетентності в природничих науках і технологіях; загальнокультурна грамотність.

Обладнання: комп'ютер, відеопрезентація, горщик, велика ложка, картки, мішечки з малюнками тварин, аудіо-запис.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Освітні галузі: природнича, мовно-літературна.

Хід уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

 

1. Організаційний момент

На цьому уроці, діти,

Треба дружно працювати,

Щоб змогли на всі питання

Відповіді дати.

2. Актуалізація опорних знань

— Назвіть диких звірів. Які з них є героями казок?

— Як зимують звірі?

— Які зміни відбуваються в природі навесні?

— Чи впливає це на життя тварин?

3. Повідомлення теми та мети уроку

— Чи здогадалися ви, якою буде тема нашого уроку?

— Сьогодні ми обговоримо зміни у житті тварин навесні.

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Вивчення нового матеріалу

1) Перегляд відеопрезентації.

Учні розгадують кросворд, відгадують загадки та слухають розповіді про життя звірів навесні (https://youtu.be/5GW2jWb-6lA).

2) Робота за підручником (с. 79).

Стратегія «Семінар читачів»

Стратегія проводиться за алгоритмом:

·        Мовчазне читання тексту.

·        Проведення читацького діалогу. (Учні ставлять одне одному питання.)

·        Оформлення відгуків на прочитаний текст. (Учні, за бажанням, створюють малюнок чи схему до тексту.)

Робота за малюнками

— Чому ранньої весни слід обмежити походи до лісу?

Висновок. Весна — період виведення потомства у тварин. Пам'ятайте! Тварини, як і люди, страждають від втручання в особистий простір.

3) Інсценізація вірша «Будить мама ведмежатко».

Дійові особи: мама, ведмежатко.

Обладнання: горщик, велика ложка.

Будить мама ведмежатко

(«Мама» будить «ведмежа».)

Рано навесні:

— Прокидайсь, моє малятко,

Вже розтанув сніг!

(«Мама» показує на вікно.)

Вже птахи давно щебечуть,

(Махати руками, як крильцями.)

Уставай, сонько! —

Мама штурхає за плечі,

(Трясе за плечі.)

Та мовчить Мишко...

— Що ж, — зітхнула сумно ненька, —

Ох, біда, біда!

(Хитає головою.)

Буду я тепер, бідненька,

Їсти мед сама.

(Показує руками на себе.)

— Зачекай! — Мишко підскочив, —

Вже біжу, біжу!

(«Ведмежа» підбігає до «мами».)

Лиш візьму велику ложку —

(Бере і показує велику ложку.)

І допоможу!!!

(Імітує рухи ложкою від горщика

 до рота.)

Олеся Мамчич

Руханка «Ведмежата на прогулянці»

Спочатку ведучий говорить: «Ви всі — маленькі ведмежата, ви гуляєте н луках і збираєте солодку суницю. Один з вас — найстарший, він стежить за рештою».

Звучить весела музика. Діти перевальцем ходять кімнатою і зображують ведмежат — удаючи, ніби збирають ягоди, наспівують пісеньки. У цей час ведучий обирає одного гравця і, коли музика зупиняється, оголошує, що він і є старше ведмежа. Його завдання (оголошується заздалегідь): якомога швидше перевірити, чи всі ведмежата на місці, тобто торкнутися плеча кожного гравця. Після того, як він упевниться, що ніхто не загубився, гра поновлюється, а за кілька хвилин ведучий призначає іншого старшого.

Гра триває до тих пір, поки всі не побувають у цій ролі. Того, хто виконає це завдання найшвидше, оголошують найшвидшим і найстаршим. (Гру можна проводити досить часто, змінюючи ведмежат на кошенят, курчат, слоненят і т. ін.)

2. Творче перенесення знань і навичок у нові ситуації

Розгадування кросворда «Дикі тварини»

1. Буркотливий, вайлуватий,

Ходить лісом дід кошлатий:

Одягнувся в кожушину,

Мед шукає і ожину.

Літом любить полювати,

А зимою — в лігві спати.

Як зачує він весну —

Прокидається від сну. (Ведмідь.)

 

2. Я — руда, низького зросту,

Хитра я і довгохвоста.

На курей я вельми ласа —

В них таке смачненьке м'ясо.

Вовку-брату я сестриця,

А зовуть мене... (лисиця).

 

3. Сірий, ікластий,

Хоче вівцю вкрасти. (Вовк.)

 

4. Я веселенький звірок,

Плиг з ялинки на дубок. (Білка.)

 

5. Довгі вуха, куций хвіст,

Невеличкий сам на зріст.

На городі побував —

Нам капусту попсував.

Довгі ноги — скік та скік.

Ми погнались — він утік. (Заєць.)

 

6. Хто це землю вигортає,

Мов купини навертає?

То підземний хід

Риє, риє... (кріт).

 

7. Маленьке, сіреньке,

А хвостик, як шило. (Миша.)

 

8. Він ікластий і сердитий,

Дуже любить землю рити.

Жолуді весь час шукає

Й малюків смугастих має. (Кабан.)

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА. РЕФЛЕКСІЯ

Назвати:

·        3 речі, яких навчилась/навчився сьогодні на уроці;

·        2 речі, про які хочу знати більше;

·        1 запитання, яке у мене виникло на уроці сьогодні.

 ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА.

Організаційні вправи. Різновиди ходьби, бігу. Загальнорозвивальні вправи із малими м'ячами    Метання малого м’яча на дальність. Стрибки у висоту. Розвиток швидкості. Розвиток гнучкості. Рухливі ігри на свіжому повітрі.


Комментариев нет:

Отправить комментарий