Тема уроку 65: Межі
особистого простору [52; 33]
Орієнтовні проблемні/дослідницькі
запитання: Які
межі мого особистого простору?
Очікувані результати: 2 СЗО 2-1.2-3 демонструє відсторонення від неприйнятних
дотиків з боку інших людей; повідомляє про це дорослих, яким довіряє;
Ключові поняття: межі особистого простору
Обладнання і матеріали: зошит, підручник, інтерактивна
дошка/ смартфони, сантиметрова стрічка.
Орієнтовна технологічна карта
№ |
Вид
діяльності |
Примітка/інше |
1 |
Погода сьогодні. Обговорення та запис в зошит стану погоди с.33 |
|
2 |
Фронтальна робота. Робота в
групах Завдання 1 підручника. З’ясування значень слів територія, межа, кордон, своя територія,
чужа територія. За потреби звертаємося до тлумачного
словника. n Які території ви можете назвати своїми? (наприклад, моя
кімната, квартира, школа, мвсто/село, Україна…) 2. Читання слів Європа, Всесвіт, село та ін. т. Складання карт асоціацій (на дошці –
діти називають, що вони уявляють, коли чують ці слова, а хтось записує –
слово зі стрілками; або в групах розподіляють слова, складають карти і
демонструють класу). Завдання
1
зошита |
|
3 |
Робота з підручником на
сторінці 52 Читання тексту до слів «Що
робити?» і визначення Межі особистого
простору. n Поясніть
своїми словами, що таке межі особистого простору. Обговорення малюнка. n Хто на
малюнку порушує чужий особистий простір? Чому ви так думаєте? n Що
відчувають люди, якщо порушують межі їхнього особистого простору? n Що ви
робите, якщо порушують ваш особистий простір? Читання
порад «Що робити?» Важливо
донести до дітей, що не можна терпіти порушення особистого простору, не
потрібно соромитися говорити, якщо почуваєшся незручно. |
|
4 |
Індивідуальна робота в зошиті
на сторінці 33 завдання 2. |
|
5 |
Робота з підручником на сторінці
53 1. Читання тексту. 2. Обговорення схеми. Важливо донести до дітей, що
всі решта людей, які не зазначені на схемі, -- незнайомці. |
|
6 |
Індивідуальна робота в зошиті
на сторінці 33 вправи 3,4. |
|
7 |
Робота
з інтерактивною дошкою або смартфоном Завдання: пригадай, які межі особистого простору ти маєш.
Познач їх на картинці. |
|
8 |
Робота
в парах За допомогою сантиметра і
нитки або стрічки відміряйте відстані, позначені на схемі. Постарайтесь
запам’ятати ці відстані. |
|
9 |
Розігрування
ситуацій Учні розігрують різні
життєві ситуації, у яких порушено/дотримано межі особистого простору і
пояснюють ситуації. |
Рекомендовано підготувати описи
ситуацій |
Уважно читаємо. Виділяємо частини в
тексті-розповіді. Складаємо характеристику персонажів твору. Описуємо місце дії. Визначаємо роль опису в тексті-розповіді.
Очікувані результати: 2 МОВ 2-2.1-2 читає правильно
та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки,
оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання; 2 МОВ 2-2.1-3
ставить запитання за змістом тексту для уточнення свого розуміння; 2 МОВ
2-2.1-4 розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом
прочитаного; 2 МОВ 2-2.1-5 знаходить у тексті незнайомі слова, робить спроби
пояснити їхнє значення, виходячи з контексту; 2 МОВ 1-1.6-5 підтримує
аргументами власні думки або спростовує їх; 2 МОВ 2-2.2-4 пояснює вчинки
персонажів на основі змісту тексту та власного досвіду; 2 МОВ 2-2.3-1
розповідає про свої враження (почуття та емоції) від змісту прочитаного художнього
тексту; 2 МОВ 2-2.3-2 зіставляє пережиті під час читання почуття та емоції із
власним емоційно-чуттєвим досвідом; 2 МОВ 2-2.7-2 читає за ролями фрагменти
літературного твору; 2 МОВ 3-3.1-4 записує окремі слова та речення,
дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також
слів, які пишуться так, як вимовляються |
||
Перевіряю себе1: § Я вмію уважно читати і відповідати на
запитання за текстом. § Я вчуся виділяти частини в тексті. § Я вчуся характеризувати персонажів твору. § Я вмію знаходити опис у тексті-розповіді. |
Ключові/нові слова: авторська казка; місце
дії; опис; розповідь; характеристика персонажів
|
Матеріали та обладнання: § Підручник і зошит [50; 38] § презентація до уроку; § інтерактивна дошка/проектор;
|
1 • • •2
|
І. Колективна робота. 1. Читання уривку з повісті вчителем/слухання аудіо (див.
електронний додаток або перший слайд презентації) – перша частина. n Ви
почули зачин, основну частину чи кінцівку повісті? Чому ви так думаєте? n Про
що ви дізналися із зачину?
2. Словникова робота (повітка, трухляве гілля, оселя, мугикає,
помешкання, фантазер і мрійник, шкарубкий стовбур).
Повітка
1. Господарське приміщення для утримання домашніх тварин або
зберігання сільськогосподарського реманенту та різного майна. 2. Покрівля на
опорах для захисту від сонця, дощу і т. ін.; накриття. Трухлявий.
Крихкий, ламкий від давності, вологи. Оселя.
Помешкання, житло. Мугикати.
Стиха, невиразно наспівувати. Шкарубкий.
Який має нерівну, шорстку поверхню. 3. Демонстрація обкладинок (презентація) |
||||||
2 • • • • |
Підготовка до правильного читання
|
||||||
|
Підготовка до свідомого читання. |
||||||
3 • • • • • |
|
||||||
|
Підготовка до виразного читання. |
||||||
4 • • • • • |
Перевірка всіх завдань. |
||||||
5 • • • • |
Спільна
робота
Читання тексту “ланцюжком”.
|
||||||
6 • |
Місце дії
оповідання n Де відбувається дія оповідання? Уявіть, що
ви там перебуваєте. Що ви бачите? n Знайдіть опис дивовижної рослини. Про яку
рослину, на вашу думку, йдеться? n Обговорення ілюстрацій (презентація) |
||||||
|
Характеристика
персонажів повісті n Назвіть персонажів оповідання. Прочитайте,
що про них розповідається в повісті. Хто вони? Які вони? n Як ставиться автор до мешканців городу?
Чому ви так думаєте? Завдання 1 зошита (або
див. роздруківку) |
||||||
7 • • • • |
Домашнє
завдання Завдання 2 зошита (або
див. роздруківку) Виразно читати уривок з
повісті (с. 50) |
||||||
8 •
|
Підсумок Учитель показує учням
останній кадр презентації, де записано критерії, за якими кожен учень
перевіряє результати своєї роботи на уроці. |
Мета. Учити розрізняти чотирикутники за їх істотними ознаками
і будувати в зошиті за заданими розмірами.
Підручник — с. 45-46 , робочий зошит № 1 — с. 36
Хід уроку
І. Актуалізація опорних знань
Завдання 1 підручника. Навести
приклади предметів, що оточують, які мають чотирикутну форму.
ІІ. Сприймання нового матеріалу
А. Завдання 2 підручника. Практичне ознайомлення з прямокутником і
квадратом. Колективна робота. Виміряти довжини всіх сторін чотирикутників і
записати їх у зошит. Зробити висновок.
Б. Робота в парі.
Завдання 3 підручника.
ІІІ. Усвідомлення нового матеріалу
а) математичний диктант для виокремлення варіантів:
·
Доповніть твердження:
Чотирикутник, у якого
всі кути прямі, — це … .
Прямокутник, у якого всі
сторони рівні, — це … .
б) групова робота: поетапне
виконання диференційованих завдань для двох варіантів. Завдання 4 підручника.
Етап 1-й
В-1. Самостійно побудувати прямокутник зі сторонами 3 см
і 2 см.
В-2. Колективно побудувати прямокутник зі стороною 2 см.
Використати підказку.
На цьому етапі учням всього
класу пропонуємо завдання 9 «з колючкою» підручника.
Перевірка завдань 1-го варіанта. Учні пояснюють, як будували прямокутник із заданими сторонами. Слухають
усі.
Етап 2-й
В-1. Виконати ускладнене завдання, коли невідома довжина
другої сторони прямокутника.
В-2. Колективно пояснити, як будувати прямокутник в зошиті.
Самостійно побудувати прямокутник зі сторонами 4 см і 2 см (без підказок).
Перевірка завдань. Слухають усі.
Етап 3-й
В-1. Дібрати числові дані для сторін прямокутника і
самостійно його побудувати.
В-2. Самостійно побудувати прямокутник ABCD зі сторонами 5 см і 3 см.
Перевірка всіх завдань. Перевірити логічне завдання 9 підручника.
в) Робота в парі. Завдання 5 підручника.
IV. Закріплення вивченого
Працюємо в «Робочому
зошиті» (с. 36) або з роздруківками, підготовленими вчителем.
V. Підсумки уроку. Рефлексія
·
Як називаємо чотирикутник, у якого всі кути
прямі?
·
Як називаємо прямокутник, у якого всі сторони
рівні?
·
Чи відрізняється квадрат від прямокутника?
VІ. Домашнє завдання
Побудувати в зошиті в
клітинку 2 чотирикутника: прямокутник зі сторонами 3 см і
2 см; квадрат зі стороною 4 см. Побудовані фігури назвати буквами латинського
алфавіту.
Комментариев нет:
Отправить комментарий